domingo, 18 de septiembre de 2016

IKERKETA TAILERRA

           Gaur egun, askotan, eguneroko bizitzan eskoletatik kanpo ikasten ditugun jakintzei ez diegu garrantzi askorik ematen. Pentsatzen dugu, liburuetatik kanpo edo irakasleek erakusten diguten jakintzetatik kanpo dauden ikaskuntzak ez dutela askorik balio gure bizitzarako, eta askotan, jakintza hauetako asko gutxiesten ditugu arlo akademikoetan ez erabiliz. Hau garbi ikusten da egin diren ikerketa batzuetan: irakasle batzuek arlo akademikoaren barruan ikasten zituzten gauzak kanpora eramaten zituzten, baina ez zituzten kanpoan ikasitako jakintzak institutuan erabiltzen.

            Hau ordea, ez zen horrela izan beharko, adibidez, musika instrumentu bat jotzen ikastean bezala: batzuk musika eskolan hasiko dira ikasten hau nola jo, beste batzuk etxean beraien kabuz edo lagun batek erakutsita era informal batean. Azkenean, era batera edo bestera, bi kasuetan instrumentua jotzen ikasten duzu eta hauetako ikasteko modu bat ez da bestea baino gutxiago, biak dira oso baliagarriak nahiz eta ez izan berdinak.  Hau guztiagatik, oso garrantzitsua litzateke gure ikaskuntzak lotzea, horrela elkarren osagarri izanez eta gure eginbeharrak hobeto burutzeko erabiliz.

            Irakasgai honetako ikerketa tailer honetan, gai hau jorratuko dugu. Oso interesgarria iruditzen zait, gaur egun askotan gertatzen zaigun zerbait delako eta ez baikara konturatzen. Gainera, alde positibo asko dituela iruditzen zait, azken finean eguneroko bizitzan askotan erabiliko dugun ekintza bat delako ikaskuntzak lotzea eta oraindik gehiago irakaskuntzan jardun behar badugu.

            Bestalde, esan beharra daukat beldur pixka bat ere ematen didala, ez dakidalako nola izango den edo zer egingo dugun, eta horrek beti ematen du urduritasun puntu bat. Nire ustez, bizitzan zehar ikasitako ikaskuntza desberdinak nola ikasten ditugun eta nola lotzen ditugun beraien artean bata besteak osatuz aztertuko dugula, baina ez nago  ziur. 

            Tailer hau, erronka bat iruditzen zait, denok ez ditugunez ikaskuntza eta esperientzia berdinak, gaia pixka bat abstraktua eta nahiko orokorra iruditzen zaidalako.

Hasteko, irakasleak kartografia bat egitea proposatu digu: gure ikaskuntza prozesuak azaltzen dituen zerbait sortzea. Kartografia honetan, gure ikaskuntza prozesu nagusienetakoen ebidentzia batzuk bildu behar ditugu. Ebidentzia hauek gure ikaskuntza hori islatzen duen edozer gauza izan daitezke.

No hay comentarios:

Publicar un comentario